.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
استقبال رسانه‌هاي صهيونيستي از اظهارات مشايي
به نوشته همدمي، مشايي در دو هفته اخير ناچار شد در يك سلسله اظهارات ضد اسرائيلي گزنده، از شدت حملات عليه خويش بكاهد و سخنان خود را كمرنگ جلوه گر سازد و معلوم نيست چه شده كه روز گذشته دوباره آنها را تكرار كرد...

رسانه‌هاي رژيم صهيونيستي امروز با انعكاس اظهارات نسنجيده اسفنديار رحيم مشايي، از اين اظهارات استقبال كردند و آن را در سطحي وسيع بازتاب دادند.

روزنامه صهيونيستي هاآرتص در شماره امروز خود به نقل از رسانه‌هاي رسمي ايراني نوشت: معاون احمدي‌نژاد گفته است كه "ايراني‌ها با همه ملت‌هاي دنيا رابطه‌اي دوستانه دارند و اين، شامل ملت اسرائيل نيز خواهد شد" كه اين جمله اسفنديار رحيم مشايي كه رياست سازمان جهانگردي را برعهده دارد و از مشاوران نزديك احمدي‌نژاد است در بسياري از رسانه هاي دولتي از جمله سايت رسمي سازمان گردشگري ايران منتشر شد.

اين روزنامه صهيونيستي نوشت: چنين تحليلي از مسؤول يك كشوري كه رئيس جمهورش همواره از نابودي و محو اسرائيل سخن مي‌گويد جاي شگفتي دارد زيرا مشايي يك بار ديگر نيز در اواخر جولاي سال جاري در اظهاراتي مشابه گفته بود "ايران با هيچ كشوري سر جنگ و ناسازگاري ندارد... امروز، ايران دوست آمريكا و حتي اسرائيل است... دستاوردهاي ما، متعلق به همه دنياست و بايد در جهت گسترش عشق و صلح به كار گرفته شود".

پايگاه اطلاع‌رساني رسمي وزارت امور خارجه رژيم صهيونيستي نيز با اشاره به اينكه معاون رئيس جمهوري اسلامي ايران دوباره حرف‌هاي دو هفته پيش خود را در مورد دوستي با مردم اسرائيل و آمريكا تكرار كرد، نوشت: سخنان رحيم مشايي، در مجموع، انتقاد صريحي نسبت به مواضع مذهبي و سياسي در حكومت اسلامي ايران تلقي مي‌شود.

به نوشته پايگاه "همدمي"، اسفنديار رحيم مشايي، معاون رئيس جمهوري ايران در سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، اين سخنان را روز گذشته (يكشنبه، 10 اوت سال 2008) در يك كنفرانس مطبوعاتي در كاخ گلستان بيان داشت و دوباره تأكيد كرد كه ملت ايران با دو ملت اسرائيل و آمريكا هيچ خصومتي ندارد.

اين گزارش مي‌افزايد: «با توجه به آن كه اسرائيل داراي واقعي‌ترين دموكراسي خاورميانه و يكي از آزادترين كشورهاي جهان است، معلوم نيست منظور مشايي از عبارت "آزادي مردمي كه در آن سرزمين زندگي مي‌كنند" چيست و شايد منظور او فلسطيني‌ها باشد كه در واقع او را به همان سياست احمدي‌نژاد و ديگر سران حكومت بازمي‌گرداند.

همدمي در ادامه آورده است: «رحيم مشايي با انتقاد از اظهارات علي لاريجاني، رئيس مجلس كه از سخنان او ابراز ناخرسندي عميقي كرده و گفته بود كه "در شرائط حساس كنوني نبايد كسي در حكومت اسلامي ايران بلند شود و از دوستي با مردم اسرائيل سخن بگويد"، اظهار داشت: ايشان گفتند كه حرف‌هاي بنده درباره اسرائيل در شرائط حساس عنوان شده است در حالي كه اتفاقاً اين حرف در شرائط حساس كشور قيمت بيشتري دارد.»

اين پايگاه دولتي رژيم صهيونيستي همچنين با استقبال از اظهارات پلوراليستي مشايي افزوده است: «با اين همه، سخنان پيشين رحيم مشايي كه در واقع از انتظار آمدن مهدي[عج] براي مبدل‌كردن همه جهانيان به مسلمانان شيعه انتقاد كرده و گفته بود كه در دنياي امروز نمي‌توان از يك دين واحد سخن گفت و نمي‌توان اعتقادات مذهبي را بر ديگران تحميل كرد، از اهميت ويژه برخوردار است.»

به نوشته همدمي، مشايي در دو هفته اخير ناچار شد در يك سلسله اظهارات ضد اسرائيلي گزنده، از شدت حملات عليه خويش بكاهد و سخنان خود را كمرنگ جلوه گر سازد و معلوم نيست چه شده كه روز گذشته دوباره آنها را تكرار كرد.

اين رسانه رسمي صهيونيستي مي‌افزايد: محمود احمدي‌نژاد امروز به‌طور شگفت‌انگيزي به ياري معاون خود شتافت و نسبت به سرنوشت مردم اسرائيل نيز ابراز "دلسوزي" كرد و گفت: «دلسوز همه بشريت، حتي مردم آمريكا و بدبخت‌هايي كه با سراب واهي به سرزمين‌هاي اشغالي روانه شده‌اند، هستيم. اين در حالي است كه ايران با صهيونيسم فاسد و جنايتكار مخالف است".

روزنامه اورشليم‌پست هم در شماره روز دوشنبه خود در همين رابطه آورده است كه مشايي در تأييد اظهارات خود، روز دوشنبه به خبرنگاران در تهران گفت كه نه‌تنها از بيان اين جمله احساس پيشيماني ندارد بلكه به آن افتخار مي‌كند چرا كه "ايراني ها به صلح و عشق ايمان دارند".
به نوشته اين روزنامه صهيونيستي، وي در بخش ديگري از اين كنفرانس مطبوعاتي گفت كه "ما دوست همه بشريت هستيم... فرقي ندارد كه ايراني باشد يا آمريكايي... و اسرائيلي‌ها هم دوستان ما هستند". با اين حال، مشايي تأكيد كرد كه تحليل وي به مفهوم به رسميت‌شناختن اسرائيل نبوده است.

مشايي در 20 جولاي گفته بود كه ايران "دوست" مردم اسرائيل است و آمريكا را كشوري توصيف كرد كه " يكي از بهترين ملت‌هاي دنيا " در آن زندگي مي‌كنند.
اورشليم‌پست در ادامه به نقل از مشايي كه در يك كنفرانس مطبوعاتي در حاشيه همايش گردشگري در تهران به سؤالات خبرنگاران پاسخ مي‌داد نوشت كه " امروز ايران دوست ملت آمريكا و اسرائيل است. هيچ ملتي در دنيا دشمن ما نيست و اين براي ما افتخار است".

به نوشته اين روزنامه صهيونيستي، وي در در قسمت ديگري از اظهاراتش گفت كه " البته ما دشمناني هم داريم. اگرچه شاهد ناجوانمردانه‌ترين ائتلاف در خصومت با ايران هستيم اما ملت آمريكا را يكي از شايسته‌ترين ملت‌هاي دنيا مي‌دانيم".
اين روزنامه در پايان با بيان قرابت بسيار چشمگير رحيم‌مشايي و رئيس‌جمهوري ايران، از ازدواج دختر وي با پسر محمود احمدي‌نژاد در اوايل سال جاري خبر داد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 22 مرداد 1387
ایشان حرف زدند ولی دیگران دارند عمل می کنند ؟! نشست با نماینده آمریکا ؟ دفتر حافظ منافع آمریکا در ایران ؟ مصاحبه های متعدد با رسانه های آمریکا ؟ سفر به آمریکا ؟ بدرقه سربازان متجاوز انگلیسی ؟ دوستی با کشورهایی که بر علیه ایران در شورای امنیت و تحریمها رای دادند ؟ و ................. بیچاره خاتمی و اصلاح طلبان که اگر فقط یک کلمه حرف می زدند آقایان و گروههای فشار و ضربت کفن می پوشیدند و برخوردهای امنیتی و قضایی و .....
نا شناس 22 مرداد 1387
ما مردم ایران به سیاستهای یکی به نعل بزن ویکی به میخ دولتمردان این د یار
سالهاست که عادت کرده ایم سا لها پیش یکی از مسیو لان بلند پایه نظام که
تصدی ریاست مجلس شورای اسلامی راداشت وهم اکنون در شورای تشخیص مصلحت نظام مشغول خدمتگزاری به اسلام و مسلمین هستند در
مصا حبه ای فرمودند ما فقط رابطه سیاسی با امریکا نداریم ولی انواع روابط
دیگر را داریم از جمله روابط بازرگانی مثلا حتی طرف حاضر نیست اجازه فروش هواپیما های بویینگ مسا فر بری دست سوم را به کشور ما بدهد لیکن ما
حاضریم قطعات یدکی انها را که سالیان زیادی است از رده پروازی خارج و به
موزه های هوایی پیوسته اند با قیمت های گزاف از بازارهای بین المللی تامین نماییم مثلا بو یینگ های 747 موجو د بیش از 35
سی و پنج سال سابقه پرواز دارد که حتی کارخانه سازنده حیران مانده که چطور چنین امری امکان پذیر است زیرا در نزد انها حفظ سلامت و جان مسا فر
شرط عقل و در اولویت اول است..................و لاغیر ولاغیر ولاغیر........
جان کلام اینکه اسفندیار خان عزیز بگو که جانا سخن از زبان که میگویی و ایا
واقعا جنابعا لی و همفکران شما دلشان برای این سه ملت مظلوم در این
شرایط حساس از سر انسانیت سوخته و به درد امده و یا مثل دفعات گذشته
از سر سیاست و یا مسا یل با زرگانی که بندگان خدا در هر سه کشور دخلی
در ان ندارند و بس.
بهر حال برادر جان ما که بخیل نیستیم اگر واقعا خبری است و است که جبران
مافات و مثل حزب ا....... لبنان و حماس و جناح محمود عباس و سوریه کمی با واقعیت ها کنار بیاییم مطمین باشید که دنیای امروز ما را بازنده مسلله
قلمداد نخواهد کرد که از قدیم گفته اند جلوی ضر ر را هر موقع که بگیری منفعت است.
در پایان اگر قرار است خبری شود و دوره کینه ورزی و نا بودی هدیگر بسر امده
راه حل و به هصطلاح بسته پیشنها دی خود و یاران را سریعا ارایه کن که وقت
تصمیم گیری بسیار تنگ است واگر موضوع سر کاری است و از سر مزاح و
ا شنایی با افکار عمومی و چشیدن مزه دهان مردم جان مادرت که انشا ال...
خیلی دوستش داری دیگه حرف و صحبت سر کاری نزن و نزن و نزن که هنوز
کالا برگ خانواده مرحله سیزدهم خود را در این اقتصاد سراسر ازاد و خصوصی
سازی که مایملک و ثروت خلق الله را موفق به گرفتن نشدهام که احساس
خسران و ضرر مضاعف ننمایم.......ارادتمند شما ساده لوح

نا شناس 23 مرداد 1387
احتمالا آقای مشایی چیزی خورده بود شما زیاد حرفاش رو جدی نگیرید
حسام 24 مرداد 1387
به عمق سخن که فکر می کنم آینده روشنی برای ایشان تصور نمی کنم . بهتر بود در یک کشور دمکرات این حرف رو میزدند .
سعيد 28 مرداد 1387
در شرايط امروز ايران به هيچ وجح نبايد براي خود دشمن تراشي كند.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.2 seconds.